1. K čemu slouží pojištění storna?

Pojištění storna představuje nejúčinnější ochranu před nečekanými událostmi a hodí se pro případ, že budete muset cestu náhle zrušit. Důvodem může být např. akutní onemocnění, hospitalizace, úmrtí příbuzného, poškození bydliště, ztráta zaměstnání, rozvod, předvolání k soudu atp. Přesné důvody včetně výluk jsou uvedeny v pojistných podmínkách. Důležité je také vědět, že pojištění storna platí pouze do doby, než začnete čerpat cestovní službu nebo překročíte hranici ČR.

Maximální cena zájezdu, služby nebo pobytu, kterou lze stornem pojistit, může být až 500 000 Kč, ale vyplatí se i pro cesty s nízkým rozpočtem.  

2. Na co se vztahuje pojištění storna?

Pojištění storna se vztahuje nejen zahraniční, ale i tuzemské pobyty. Jde ho zakoupit na zájezdy od cestovní kanceláře (i zahraniční) a dále na cestovní služby zakoupené samostatně, např.:

  • Letenky, 
  • pronájem ubytování (Booking, Agoda, Airbnb, atp.), 
  • pronájem vozu, včetně obytného, 
  • jazykové, relaxační nebo lyžařské kurzy, 
  • lázně, 
  • letní tábory atp.
Přečíst článek

Zajímá Vás více o tom, na co lze pojištění storna použít? Přečtěte si článek Jak se chránit před nečekanými změnami plánů

3. Na co si dát pozor při sjednávání pojištění storna?

Důležité je sjednat pojištění včas. V případě zájezdu od cestovní kanceláře sjednejte storno nejpozději do 3 pracovních dní od doplacení zájezdu. Pokud sjednáváte storno samostatně, např. on-line na našich stránách, pak do 3 pracovních dní od objednání první cestovní služby či uhrazení zájezdu. Když objednáváte cestovní službu či hradíte zájezd méně než 15 dní před datem odjezdu, musíte pojištění storna sjednat v den objednání/úhrady.

Dále je důležité se pojistit na skutečnou hodnotu cesty, zájezdu, nebo služby.

Neméně důležitou podmínkou správně uzavřené pojistky je i její včasné zaplacení.

4. Kvůli komu lze cestu zrušit?

V rámci rodiny je možné kvůli pojistné události jednoho člena nárokovat storno u všech pojištěných. Za rodinu považujeme matku, otce a jejich nezletilé děti do 18 let, popř. i nezaopatřené děti do 26 let žijící s rodiči ve společné domácnosti. Pokud spolu cestuje více lidí, o případném pojistném plnění rozhodují právě rodinné vazby, ne počet cestovních smluv nebo rezervovaných pokojů.

5. Kolik stojí pojištění storna?

Pojištění storna můžete koupit ve dvou variantách. Storno Plus, u kterého Vám vrátíme až 100 % stornopoplatků (při hospitalizaci, nebo úmrtí), stojí samostatně 7 % z celkové ceny zájezdu/cestovních služeb. S naším cestovním pojištěním ho pořídíte výhodněji za 5 %. 

Varianta Storno, u které Vám vrátíme max. 80 % stornopoplatků a která se vztahuje na méně důvodů zrušení cesty, Vás vyjde samostatně na 4 %, s cestovním pojištěním 3 % z celkové ceny zájezdu/cestovních služeb.

6. Co je to Stornofaktura?

Dokument, který vystaví cestovní kancelář, pronajímatel ubytování nebo dopravce, pokud službu nevyužijete, protože cestu zrušíte.

7. Je možné pojištění využít jen částečně?

Částečné využití storna není možné. Pojištění storna totiž přestává platit v momentě, kdy začnete čerpat cestovní službu či překročíte hranici ČR. Jinak řečeno, jakmile jednou na cestu vyrazíte, pojištění storna je ukončeno.

8. Jaké důvody zrušení cesty nelze uznat pro plnění pojištění?

Obecně platí, že storno nejde uplatnit, pokud si odjezd na dovolenou rozmyslíte bez závažného a zároveň doložitelného důvodu. Storno se nevztahuje ani případy, kdy:

  • Cestu zruší cestovní kancelář, nebo když se dostanete do finanční tísně a nejste schopni uhradit doplatek zájezdu,
  • úřady v cílové destinaci nařídí takové podmínky, které nebudete schopni do odjezdu splnit (např. očkování na malárii, covid, platný cestovní doklad po návrat),
  • let (letenky) zruší letecká společnost; v tomto případě je potřeba uplatnit nárok přímo u dopravce a bohužel není možné nárokovat refundaci dalších služeb (např. nevyužitého ubytování v destinaci),
  • dojde z důvodu "vyšší moci" k uzavření hranic naší země nebo v zemi pobytu.
Přečíst podmínky

Jaké další věci jsou ve výlukách? Vše najdete v pojistných podmínkách produktu Storno.

9. Je možné již sjednané storno později rozšířit?

Dodatečného rozšíření storna je samozřejmě možné. Funguje to tak, že si nejprve při rezervaci sjednáte storno první cestovní služby (letenek). Jakmile si později budete rezervovat ubytování, rozšíříte stávající storno pojistku i o cenu ubytování.

10. Co se považuje za den rezervace služby?

Je to den, kdy si s ubytovatelem nebo dopravcem potvrdíte ubytování nebo rezervaci dopravy (např. v prodejním systému poskytovatele služby). Není rozhodující, zda byla rovnou služba uhrazena nebo dojde k úhradě později.

11. Co dělat, když musíte zrušit cestu?

V první řadě získejte od CK/ubytovatele/pronajímatele stornofakturu (viz bod 6). Dále si připravte smlouvou o zájezdu nebo objednávku ubytování/jazykového kurzu/pronájmu vozu atd. 

Přečíst návod

Váháte jak správně nahlásit škodu? Přečtěte si náš stručný návod jak na to.

U zrušení cesty ze zdravotních důvodů od vás budeme  potřebovat zprávu od lékaře s číslem diagnózy, v závislosti na povaze ostatních závažných doložitelných důvodů, pro které rušíte vaši cestu, budeme požadovat např. policejní protokol o poškození bydliště, potvrzení zaměstnavatele o zrušení dovolené, doklad o rozvodovém řízení v termínu vaší dovolené, potvrzení o konání opravného termínu zkoušky apod. Scan či foto těchto dokladů nahrajte do našeho systému On-line hlášení škod na stránkách ERVpojistovna.cz. Ostatní už nechte na nás.

Vy cestujete. My se staráme.

Ⓒ 2024 ERV Evropská pojišťovna, a.s.