Storno letenky – na co máte nárok, a co dělat v případě, že budete muset let zrušit

Na poslední chvíli onemocníte a nemůžete nastoupit na zaplacený let. Co teď? Na co máte nárok v případě zrušení letenky a jak předejít tomu, abyste přišli o peníze?

Ať už vaše letenka stála pár stovek nebo několik desítek tisíc korun, zrušení cesty z vámi nezaviněného důvodu většinou doprovází zklamání z neuskutečněné cesty a samozřejmě i obava o ztrátu zaplacených finančních prostředků. 

Naštěstí existuje snadná pomoc, díky které můžete z takové situace vyjít s minimální úhonou. Jak předejít riziku ztráty peněz a jak to funguje u různých leteckých společností se dozvíte v následujícím článku. 

Pojištění storna letenky i ubytování

Asi vás nepřekvapí, že jako cestovní pojišťovna vám v první řadě doporučíme sjednat si pojištění storna. Bude se vám totiž vztahovat nejen na storno letenky, ale i zaplacené ubytování v destinaci a další cestovní služby (např. naplánované výlety). 

Co je dobré vědět?

  • Vybírat můžete ze dvou produktů Storno a Storno Plus, kdy varianta Storno Plus zahrnuje více důvodů pro zrušení a se vztahuje i na nepojištěné osoby.
  • Pojištění storna je nutné sjednat do 3 pracovních dní od objednání první cestovní služby.
Přečíst článek

Jak funguje pojištění storna? Dočtete se v článku Pojištění storna: často kladené dotazy

Výhodou našeho pojištění je široká škála důvodů, proč nemůžete na vaši dovolenou odcestovat. Toto pojištění se vztahuje na téměř jakýkoliv závažný důvod neodcestování, který lze písemně doložit.

Vztahuje se třeba na případy, když:

  • onemocníte
  • dojde k rozsáhlého poškození vašeho bydliště
  • budete muset nastoupit na rizikové těhotenství
  • atp. 
Přečíst článek

Zajímá Vás více o tom, na co lze pojištění storna použít? Přečtěte si článek Jak se chránit před nečekanými změnami plánů

Storno letenky u různých leteckých společností

Jak se různé aerolinky staví k tomu, když nemůžete na svůj plánovaný let nastoupit a jste nuceni svůj let zrušit?

Smartwings

Pokud cestovatel zakoupí letenku kategorie FLEX, může požadovat refundaci letenky za poplatek 60 EUR za každý neproletěný úsek.

Letenky v cenové kategorii LITE a PLUS jsou nerefundovatelné, klientovi se v tomto případě vrátí jen nevyužité letištní poplatky.

Ryanair

Tato letecká společnost ve svých podmínkách uvádí, že zaplacená částka za letenky v drtivé většině případů nelze vrátit, a to ani v případě, že pasažér nemůže na let nastoupit.

Existují však výjimky, a to z důvodu úmrtí člena nejbližší rodiny, který s vámi necestuje (datum úmrtí do 28 dnů od vašeho rezervovaného letu), či úmrtí klienta samotného.

Tip! Cestujete aspoň třikrát do roka? V tom případě se Vám vyplatí naše celoroční cestovní pojištění MultiTrip. Vysoké pojistné limity a cena již od 1490 Kč! Navíc skvělé rodinné slevy - 50% sleva na druhého dospělého, 75% na dítě a 50% sleva na studenta.

 

Wizzair

Pokud si cestovatel zakoupí službu WIZZ Flex, může svůj let bezplatně zrušit až 3 hodiny do odletu. 

Jestliže tuto službu nemá, může provést storno letenky také, ale budu mu za to účtovaný poplatek v závislosti na počtu dnů, zbývajícího do odletu. 

  • Pokud zruší letenku více než 14 dní před odletem, storno poplatek činí 60 – 80 EUR za každý let
  • Do 14 dnů do odletu zaplatí člověk 80 – 100 EUR za cestujícího a let

Wizzair rovněž umožňuje zrušení letu z důvodu nemoci pasažéra či úmrtí blízkého příbuzného.

Lufthansa

Pokud si cestovatel zakoupil vratný typ letenky (Economy Flex nebo Business Flex), je možné ji stornovat až do 24 hodin do odjezdu. U Economy Flex za to zaplatí částku v přepočtu 1775 Kč a u Business Flex je to bez poplatků.

Eurowings

Jak funguje storno letenky u společnosti Eurowings? Klienti, kteří si zakoupili službu Flex Premium, můžou svoji letenku bezplatně zrušit až do 40 minut před odletem. Bohužel pasažéři, kteří tuto službu nemají, nemají možnost svůj let zrušit, ale můžou využít možnost přebookování. 

Storno letenky bez stresu

Náhlá komplikace před odjezdem může být stresující, ale s potřebnými informacemi ji můžete hravě zvládnout. Ať už se rozhodnete pro vrácení peněz či změnu termínu, vždy se ujistěte, že rozumíte podmínkám své letecké společnosti. Pamatujte, že čím dříve jednáte, tím větší šance máte na úspěšné vyřešení situace. S těmito kroky budete lépe připraveni na jakékoliv nečekané změny ve vašich cestovních plánech.

Služba Lékař na telefonu