Praha, 5. října 2017 – I když cestovní kanceláře stále hlásí vysoký zájem o zájezdy k moři, letní sezona je u konce. Podle údajů ERV Evropské pojišťovny bylo toto léto rekordní. Během tří letních měsíců vycestovalo do zahraničí o 30 % více lidí než v roce 2016. Náklady na pojistné plnění meziročně vzrostly o 47 % a dramaticky se zvýšil počet škod, o závratných 57 %.

Po minulém roce, kdy řada Čechů s nákupem zahraniční dovolené vyčkávala, eviduje letos ERV Evropská výrazně zvýšený zájem o cesty k moři. Jenže škody rostly co do počtu i objemu vyplacených peněz ještě rychleji. Nejvíce pojistného plnění vyplácela ERV Evropská za léčebné výlohy, které tvořily zhruba ¾ všech škod. Další pojistné události pojišťovna eviduje z pojištění storna zájezdu a pojištění zavazadel.

Nejvíce letních škod pojišťovna evidovala v srpnu, kdy klienti nahlásili celých 40 % letních škod. Mezi nejčastější zdravotní komplikace patřily: gastroenteritidy, záněty uší a očí nebo kožní alergie. „Novým nepříjemným trendem je kombinace více různých zdravotních problémů. Naše asistenční služba často řešila situace, kdy pacient současně trpěl gastroenteritidou a kožními problémy,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny.

Podle geografického rozdělení, bylo nejvíce škod hlášeno z Řecka, následovaného Egyptem, Bulharskem, Španělskem a Tureckem. Nejvíce škod v porovnání s počtem Čechů cestujících do dané země bylo v Egyptě, odkud jich bylo hlášeno 3-4krát více než v ostatních destinacích. Na oblibě Čechů opět získalo také Turecko, které nabízí výborné podmínky pro všechny věkové kategorie turistů. „Výhodou Turecka je i velmi kvalitní zdravotní péče. Problémem je ale její vysoká cena. Zdravotní zařízení jsou totiž koncentrována do několika málo sítí, které si diktují podmínky,“ říká Vlastimil Divoký. Vůbec největší letní škodu ale ERV Evropská zaznamenala na Mallorce, kde klientka utrpěla mozkovou příhodu a musela být letecky transportována do nemocnice ve Španělsku. Náklady se vyšplhaly na 2,1 milionu korun.


Vlastimil Divoký,
manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny