ERV Evropská nově pojistí COVID-19 po celém světě
Kryje léčebné výlohy, storno i znemožnění návratu
Praha, 29. 6. 2020 – ERV Evropská přichází s novým připojištěním Extra, které se vztahuje na širokou škálu problémů spojených s koronavirem. Neomezuje se pouze na léčebné výlohy v zahraničí, platí i při nutnosti zrušení cesty z důvodu onemocnění COVID-19. Pojištění pomůže, i když se klient nemůže vrátit ze zahraničí v původně plánovaném termínu. Vztahuje se na všechny cesty uskutečněné od pátku 26. června 2020.
„Připojištění COVID-19 nabízíme vždy jako doplněk stávajícího cestovního pojištění. K některým druhům cestovního pojištění se dodatečně sjednává pouze část tohoto připojištění, protože zbylé jsou již obsaženy v základu cestovního pojištění. Například ve standardních produktech Sbaleno, MultiTrip nebo Business Travel jé léčení COVID-19 obsaženo již v základní ceně,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny a pokračuje: „Doporučujeme klientům pravidelně sledovat informace o rizikovosti jednotlivých destinací na stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR (MZV). Naše cestovní pojištění totiž funguje pouze v zemích, kam MZV nevydalo doporučení necestovat. Rozdělení zemí podle tzv. COVID semaforu ale nemá na platnost pojištění vliv, takže pojišťujeme i do zemí z červené části semaforu.“
Léčebné výlohy
Nové pojištění rozšiřuje platnost stávajícího pojištění léčebných výloh i na nemoc COVID-19. Evropská tak uhradí výlohy na léčení klienta v zahraničí, u něhož se toto onemocnění prokáže. Další podmínky pojištění platí v původním rozsahu. Výlohy na léčení COVID-19 jsou standardní součástí pojištění Sbaleno, MultiTrip nebo Business Travel. „Našim klientům také bezplatně prodloužíme pojištění na celou dobu, kterou musí strávit nuceně v zahraničí kvůli onemocnění COVID-19. Stačí, když se nám ozvou na naši zákaznickou linku,“ upřesňuje Vlastimil Divoký.
Pojištění storna
Připojištění Extra také rozšiřuje platnost stávajícího pojištění storna i na situace, kdy je klient nucen zrušit svou cestu, protože onemocní COVID-19. Zrušení cesty z důvodu onemocnění COVID-19 je standardní součástí produktů Storno, Storno Plus nebo MultiTrip. Vztahuje se dokonce i na případ, kdy klient na začátku své dovolené (ještě v ČR) není kvůli nevyhovujícímu zdravotnímu stavu vpuštěn do letadla a tím přijde o svůj zájezd či dovolenou. Samotná obava z koronaviru v oblasti, kam má klient cestovat, však důvodem pro uznání storna není.
Znemožnění návratu domů
Pojištění pomůže i v situacích, kdy musí klient prodloužit svůj pobyt v zahraničí z důvodu nezaviněného umístění do karantény či nesplnění zdravotních podmínek pro cestu zpět (nevpuštění na palubu). „Klientům uhradíme mimořádné a doložené náklady na náhradní ubytování a pozdější zpáteční cestu, a to až do výše 7.500 Kč pro Evropu nebo 15.000 Kč při mimoevropské cestě,“ dodává Vlastimil Divoký.
Konkrétní situace, kdy připojištění Extra pomůže
- Klient je již v zahraničí a prokáže se u něj nemoc COVID-19, přičemž ho umístí do nemocnice nebo karantény.
- Před zahraniční cestou (ještě v ČR) se u klienta potvrdí onemocnění COVID-19, takže nemůže vycestovat.
- Na začátku dovolené klienta kvůli nevyhovujícímu zdravotnímu stavu (nejčastěji kontrola na letišti) nevpustí ještě v ČR do letadla a tím přijde o svůj zájezd.
- Klient je v zahraničí a před nebo při návratu nesplní zdravotní požadavky nebo ho umístí do karantény a tím nestihne svůj původní termín cesty zpět.