Doba, na kterou Češi odjíždějí na zahraniční dovolené, se stále zkracuje.  V roce 2010 trávili v cizině ještě v průměru 10,4 dny, letos to bylo už jen 9 dní.  Nejoblíbenější destinací zůstává Chorvatsko. Egypt vloni druhé místo neobhájil. Jeho popularita upadá kvůli neklidné situaci v zemi, takže o druhou příčku bojují Turecko s Bulharskem.

Češi jsou opatrnější, pojišťují si storno zájezdu

Kvůli nejisté situaci v oblíbených destinacích jako je Egypt či Řecko se Češi zdráhají platit za zájezdy dlouho dopředu, a klesá tak počet dovolených koupených na první chvíli, tzv. first moment. Cestovní kanceláře očekávají větší poptávku po last momentech. „Stále více lidí si také sjednává pojištění storna zájezdu, pro případ, že by dovolenou museli zrušit. V současnosti jsou to už téměř tři čtvrtiny našich klientů,“ doplňuje obchodní a marketingový ředitel Evropské Cestovní Pojišťovny Ondřej Rušikvas. Rok od roku roste počet Čechů, kteří cestují na vlastní pěst.

Letů je méně, ale jsou obsazenější

Dalším trendem v cestovním ruchu je i značný tlak na cenu, což má za následek zkracování dovolených a nárůst individuální dopravy. To dokládají i výsledky letiště Praha: charterový business poklesl o  5 %.  Počet pasažérů, které letiště vloni odbavilo, sice meziročně stoupl o 2 % na 11,8 milionu, ovšem letadel odletělo méně (o 3,4 %). To znamená jediné – letadla byla obsazenější než v roce 2010. Nejrušnějším měsícem byl na Ruzyňském letišti červenec, kdy do letadel nastoupilo 1,3 milionu pasažérů.

Pojistit se dá ledacos

Evropská cestovní pojišťovna letos uvede na trh nejrůznější lifestylová pojištění. Pojistit si budete moci například hodinky či šperky, ale také fotoaparáty, kamery či jiné fototechnické vybavení. Opravdovou zajímavostí je pak pojištění vstupenek na kulturní či sportovní akce. Pokud se někomu stane, že se z nějakého důvodu nemůže zúčastnit třeba koncertu, na který si předem zakoupil vstupenku, díky novému pojištění získá plnou výši vstupného zpět. „Vysoké ceny vstupenek a dlouhá doba od jejich zakoupení do samotného konání akce představují nemalé riziko.Pojištění vstupenek je v západní Evropě běžně rozšířené a těší se velké oblibě,“ vysvětlujeŠtěpán Landík, obchodní manažer Evropské Cestovní Pojišťovny. V roce 2011 si své tupenky nechalo pojistit na 20 000 lidí, což znamená meziroční nárůst o 95 %. Tuto službu nabízí Evropská Cestovní Pojišťovna také na Slovensku a expandovat chce i do Polska a Maďarska.


O Evropské Cestovní Pojišťovně

Evropská Cestovní Pojišťovna (ECP) je jedinou specializovanou cestovní pojišťovnou, která má 20 let zkušeností působení na českém trhu a byla již desetkrát za sebou vyhlášena odbornou veřejností nejlepší pojišťovnou v oboru. Kontakt: Ing. Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace, vdi@evropska.cz, Křižíkova 237/36a, 186 00 Praha 8, Telefon  221 860 116, www.evropska.cz