MZV/MZ zrušilo hodnocení COVID rizikovosti jednotlivých destinací - ERV Evropská tak všechny země považuje za zelené

MZV ze svých webových stránek odstranilo tzv. mapu cestovatele a zrušilo hodnocení rizika nákazy koronavirem v jednotlivých destinacích. Dokud bude tato situace platit, považujeme všechny destinace z pohledu COVID-19 za nízkorizikové (= zelené).

Pro platnost Vašeho pojištění je rozhodující, jaké barevné označení (dle semaforu MZV/MZ) má destinace v době Vašeho odjezdu. Nikdo v tuto chvíli neví, zda se členění destinací dle COVID rizikovosti (=barevné značení) v budoucnu vrátí. Když by se tak stalo a Vaše destinace by byla v době Vašeho odjezdu oranžová nebo tmavší, rozšiřte si pojištění následně o speciální připojištění. Nebo si připojištění pořiďte rovnou a nebudete muset situaci kolem rizikovosti destinací sledovat.

 

26. 4. 2022

ERV Evropská pojistí na COVID-19 i do černých destinací, jako důvod pro storno cesty uznává i osobní karanténu

ERV Evropská i nadále nabízí varianty cestovního pojištění, které platí na rizika spojená s COVID-19 i v oranžových, (tmavě) červených, neoznačených a nově i černých destinacích. Dále v textu najdete, které varianty to jsou. Když si sjednáte jiné varianty pojištění, budou se na COVID-19 rizika vztahovat pouze v zeleně označených destinacích.

Většina našich druhů pojištění storna se vztahuje i na situaci, kdy je Vám v souvislosti s COVID-19 nařízena osobní preventivní karanténa (kvůli kontaktu s nakaženým) zasahující do původně plánovaného termínu cesty.

Doporučujeme Vám pravidelně sledovat informace o rizikovosti jednotlivých destinací na stránkách MZV ČR. Na cesty do oblastí, které jsme označili za válečné nebo kam MZV či jiný orgán státní správy zakázaly cestovat, se pojištění vůbec nevztahuje.

V zemích se zvýšeným rizikem nákazy COVID-19 mohou být vlivem aktuální situace a přetížení zdravotního systému omezeny naše možnosti pomoci klientům. Čím rizikovější destinace je, tím obtížnější může být naše šance pomoci.

Cestovní pojištění SingleTrip (online, telefonní a osobní prodej, vybrané CK)

Všechny varianty SingleTripu zahrnují léčení COVIDu v zelených destinacích. Aby se Vaše pojištění vztahovalo i na COVID-19 v oranžových, (tmavě) červených, neoznačených a černých destinacích, musíte si ho rozšířit o připojištění COVID Plus.

Připojištění Nouzové situace Vám pomůže ve chvíli, kdy musíte prodloužit svůj pobyt v zahraničí z důvodu nezaviněného umístění do karantény či nesplnění zdravotních podmínek pro cestu zpět (např. nevpuštění do letadla). Vaše spoluúčast je 20 %.

Pojištění storna teď nabízíme pouze ve variantě Storno Plus. Ta obsahuje možnost zrušení cesty z důvodu Vašeho onemocnění COVID-19. Navíc se vztahuje i na situaci, kdy je Vám v souvislosti s COVID-19 nařízena osobní preventivní karanténa zasahující do původně plánovaného termínu cesty. Pojištění se nevztahuje na plošně nařízenou karanténu. Nadále platí pro situaci, kdy v okamžiku nástupu cesty nesplníte zdravotní podmínky pro vycestování z ČR (např. kontrola na letišti).

Celoroční pojištění MultiTrip

Aby se Vaše celoroční pojištění vztahovalo na turistické (zbytné) cesty do oranžových, (tmavě) červených, neoznačených a černých destinací i na COVID-19, musíte si vybrat MultiTrip ve variantě Premium.

Varianty Comfort a Corporate se na turistické (zbytné) cesty na COVID-19 vztahují pouze v zeleně označených destinacích. Na každou Vaši cestu do oranžové, (tmavě) červené, neoznačené a černé destinace si sjednejte jednorázové pojištění SingleTrip s připojištěním COVID Plus. Když už máte naše pojištění MultiTrip, získáte SingleTrip s 30 % slevou.

Na pracovní (nezbytné) cesty platí všechny varianty celoročního pojištění i v oranžových, (tmavě) červených, neoznačených a černých destinacích.

Cestovní pojištění prodávané k zájezdům CK a letenkám

Aby se Vaše pojištění vztahovalo v oranžových, (tmavě) červených, neoznačených a černých destinacích i na COVID-19, musíte si z nabídky CK vybrat k tomu určenou speciální variantu pojištění. Jiné varianty pojištění se na COVID-19 nevztahují, ale na ostatní rizika ano. Když potřebujete poradit, které varianty jsou ty správné, obraťte se na CK, prodejce letenek nebo na naše klientské centrum (klient@ERVpojistovna.cz, 221 860 860).

Tyto speciální varianty pojištění se vztahují i na situace, kdy musíte prodloužit svůj pobyt v zahraničí z důvodu nezaviněného umístění do karantény či nesplnění zdravotních podmínek pro cestu zpět (např. nevpuštění do letadla). Vaše spoluúčast je 20 %.

Speciální balíčky pojištění sjednávané k zájezdům a letenkám obsahují možnost zrušení cesty z důvodu Vašeho onemocnění COVID-19. Nově se (dle zvolené varianty) mohou vztahovat i na situaci, kdy je Vám v souvislosti s COVID-19 nařízena osobní preventivní karanténa zasahující do původně plánovaného termínu cesty. Pojištění se nevztahuje na plošně nařízenou karanténu. Nadále platí pro situaci, kdy v okamžiku nástupu cesty nesplníte zdravotní podmínky pro vycestování z ČR (např. kontrola na letišti).

Vracení pojistného za pojištění k zájezdům změněným na vouchery

V těchto dnech vrací cestovní kanceláře peníze za nevyužité vouchery, které byly po vypuknutí pandemie koronaviru vystaveny jako náhrada za neuskutečněné zájezdy. Některé CK vracejí peníze za zájezd včetně pojistného za cestovní pojištění, jiné zasílají pouze peníze za zájezd a pojistné vypořádáváme my, aniž byste nás museli kontaktovat.

Komplexní cestovní pojištění prodávané přes CK, které je vždy placeno jako jednorázové pojistné, se skládá ze dvou základních částí:

Pojištění storna

  • Je určeno pro případ, kdy musíte svůj zájezd zrušit ještě před cestou, především kvůli zdravotním problémům.
  • Platí od zakoupení zájezdu do data odjezdu.
  • Kdybyste měl/a kdykoli od objednání původního zájezdu problémy znemožňující Vaši cestu, uhradili bychom Vám stornopoplatky dle pojistných podmínek.
  • Pojistné za tuto část nevracíme, protože bylo spotřebováno již dnem nákupu zájezdu.

Cestovní pojištění

  • Je určeno pro případ, kdy máte potíže v zahraničí.
  • Platí od začátku zahraniční cesty do jejího konce.
  • Pojistné vracíme celé, protože jste ještě nevycestoval/a.

V případě jakýchkoli dotazů nás kontaktujte na čísle 221 860 870 nebo e-mailu klient@ERVpojistovna.cz.

Firemní cestovní pojištění BusinessTravel

Všechna naše firemní cestovní pojištění se vztahují i na onemocnění COVID-19. Pracovní nebo studijní cesty považujeme za nezbytné, proto pojištění platí na COVID-19 i do oranžových, (tmavě) červených, neoznačených nebo černých destinací.

Sjednejte si pojistění online

Nejčastější dotazy

Ve kterých zemích platí pojištění i na COVID-19?
Vybrané druhy našich pojištění (např. SingleTrip s připojištěním COVID Plus, speciální balíčky v CK, MultiTrip Premium) se vztahují na COVID-19 i v jiných než zeleně označených destinacích. Ostatní varianty pojištění se budou na COVID-19 rizika vztahovat pouze v zeleně označených destinacích. Na cesty do oblastí, které jsme označili za válečné nebo kam MZV či jiný orgán státní správy zakázaly cestovat se pojištění vůbec nevztahuje.

Která barva destinace je rozhodující, při nákupu pojištění nebo při odjezdu?
Pro platnost Vašeho pojištění je rozhodující, jaké barevné označení (dle semaforu MZV/MZ) má destinace v době Vašeho odjezdu.

Co když se země, kam pojedu, přesune do rizikovější kategorie?
Když máte sjednány vybrané druhy našich pojištění (např. SingleTrip s připojištěním COVID Plus, speciální balíčky v CK, MultiTrip Premium), nemusí Vás změna barevného zařazení destinace zajímat. Když se u ostatních druhů našich pojištění změní před Vaším odjezdem označení destinace ze zelené na jinou, máte možnost dokoupit si připojištění COVID Plus (u SingleTripu) nebo vyšší variantu (např. speciální balíčky v CK), která se bude vztahovat na COVID-19 i do oranžových, (tmavě) červených, neoznačených nebo černých destinací.

Kde najdu informace, jak rizikové jsou jednotlivé země?
Na stránkách Ministerstva zahraničních věcí najdete informace o obecné rizikovosti zemí, např. kvůli válkám či nepokojům, na našem webu zase uvádíme, zda je neřadíme mezi válečné.
Na webu MZV nebo Ministerstva zdravotnictví pak najdete kategorizaci zemí podle rizika nákazy COVID-19.

Co když do některé země zakáže vláda cestovat?
Na cesty do oblastí, kam MZV nebo jiný orgán státní správy zakážou cestovat, se pojistná ochrana nevztahuje, tj. pojištění přestává zcela platit. Není rozhodující, zda je zákaz cestování nařízen kvůli válečnému konfliktu, občanským nepokojům, přírodní katastrofě či riziku nákazy COVID-19.

Kde najdu aktuální informace o COVID opatřeních v Evropě?
Praktické a často aktualizované informace o COVID opatřeních v zemích EU naleznete na https://reopen.europa.eu/cs. Zprávy o požadavcích na karanténu, testování cestujících, digitálním COVID osvědčení (pasu) apod. si můžete přečíst v češtině a dalších 23 jazycích.

Co mám dělat, když budu mít v cizině příznaky COVIDu?
Obraťte se na naši asistenční službu nebo delegáta CK a nechejte si doporučit, kam se jít otestovat. Když se Vaše onemocnění potvrdí, uhradíme Vám potřebné náklady na léčení, jako by se jednalo o jakoukoli jinou nemoc.

Co když mě v zahraničí umístí do karantény, i když nejsem COVID pozitivní?
Když u nás máte sjednáno pojištění obsahující tzv. Nouzové situace či Znemožnění návratu, uhradíme Vám náklady za prodloužený pobyt v zahraničí a za náhradní zpáteční cestu. Podle varianty pojištění jsou limity 7.500 nebo 15.000 Kč na každou z těchto dvou situací. Vaše spoluúčast je 20 %.

Jak vlastně vypadá karanténa v zahraničí?
Při umístění do karantény v zahraničí se řiďte nařízeními místních orgánů a informujte naši asistenční službu. Délka pobytu v karanténě je stanovena pravidly jednotlivých zemí. Místní úřady či hotel také určí, zda budete karanténu trávit v hotelu nebo Vás přemístí do speciálního karanténního zařízení. Naše asistenční služba nemá jakoukoli pravomoc do těchto rozhodnutí zasahovat. Pomůže Vám ale zajistit případné testy před návratem do ČR nebo letenky.

Co bude se zbytkem rodiny, když bude mít v cizině pozitivní test jen jeden z nás?
Pravidla jednotlivých zemí liší. V některých pošlou místní úřady do karantény pouze COVID pozitivního člověka, v jiných celou rodinu. Naše asistenční služba nemá jakoukoli pravomoc do těchto rozhodnutí zasahovat. Z pohledu pojištění má COVID pozitivní účastník cesty nárok na standardní úhradu léčebných výloh a asistenční službu. Když je pozitivním nezletilé dítě, může s ním v zahraničí jako tzv. opatrovník zůstat jeden dospělý. Zbylí, do karantény neumístění, členové rodiny by měli odcestovat domů.

Zaplatíte mi z pojištění COVID test v zahraničí?
Když budete mít v zahraničí příznaky onemocnění COVID-19, které budou ohrožovat Vaše zdraví, uhradíme testy z pojištění léčebných výloh. Pojištění se ale nevztahuje na namátkové nebo preventivní testy, na testy vyžadované na základě aktuálních protiepidemických opatření vyhlášených v ČR nebo v zahraničí (např. pro vstup do cílové destinace nebo pro návrat do ČR). Neplatí ani pro testy, které stanoví přepravní či letecká společnost jako podmínku nástupu na cestu.

Co když už jsem COVID prodělal/a nebo mám proti němu očkování?
Fakt, že máte onemocnění COVID-19 už za sebou nebo jste proti němu očkován/a, nemá na pojištění vliv. Je tedy čistě na Vašem rozhodnutí, zda chcete mít jistotu a sjednáte si takový druh pojištění, který Vás ochrání i pro případ koronaviru, nebo zda riziko COVID pozitivity vezmete na sebe. Z reálné praxe však víme, že i někteří očkovaní nebo vyléčení klienti měli v zahraničí pozitivní test na COVID-19 a museli tam absolvovat karanténu nebo dokonce hospitalizaci. Proto doporučujeme zvolit si pojištění, které se vztahuje na COVID-19 i v jiných než zeleně označených destinacích.

Můžu uplatnit storno, když budu mít před cestou pozitivní test na COVID-19?
Ano, pojištění storna (např. Storno Plus, speciální balíčky v CK) se vztahuje i na Vaše onemocnění koronavirem. Při onemocnění jednoho člena rodiny (rodiče a nezaopatřené děti), který měl být účastníkem cesty, mohou i zbylí členové rodiny uplatnit pojištění storna.

Co když nejsem nemocný, ale před cestou musím do karantény?
I na tuhle situaci se vybrané varianty pojištění storna (např. Storno Plus, speciální balíčky v CK) vztahují. Když je Vám v souvislosti s COVID-19 nařízena osobní preventivní karanténa (kvůli kontaktu s nakaženým) podle rozhodnutí příslušného správního orgánu či lékaře, můžete uplatnit storno. Podmínkou je, že karanténa musí zasahovat do data původně plánovaného odjezdu.

Platí pojištění storna i na uzavření oblasti, okresu nebo města?
Ne, pojištění se nevztahuje na plošně nařízenou karanténu, tj. např. pro celý stát, kraj, okres, obec, ulici, školu či podnik.

Obávám se situace v zemi, kam mám jet, můžu využít storno?
Ne. Samotná obava z koronaviru v oblasti, kam máte cestovat, není důvodem pro uznání storna.

Sjednejte si pojistění online

Hledáte praktické informace o cestování v době koronaviru?

Na našem blogu jsme pro Vás připravili seznam 10 důležitých věcí, kterým byste před každou cestou měli věnovat pozornost.

 

ERV Evropská pojišťovna, 1. 11. 202